Tim Sweeney, CEO Epic Games, zapowiada dÅugoterminowy plan dla Unreal Engine i Fortnite, który może stworzyÄ cyfrowy rynek aktywów, o jakim marzÄ gracze Web3 od poczÄ tku istnienia metaverse.
W wywiadzie dla The Verge Sweeney omówiÅ nadchodzÄ cy Unreal Engine 6. Unreal to jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia gier, wykorzystywana przez twórców na caÅym Åwiecie. Oprócz Fortnite, silnik ten napÄdza takie gry jak seria Mass Effect oraz dziesiÄ tki innych produkcji klasy AAA.
Unreal Engine 5 zadebiutowaÅ w 2022 roku, a wiele z jego możliwoÅci nie zostaÅo jeszcze w peÅni zaprezentowanych. Dla przykÅadu, 6 października 2023 roku studio 343 Industries, twórcy Halo, ogÅosiÅo, że pracuje nad kilkoma tytuÅami opartymi na Unreal Engine 5. Zwykle cykl życia silnika do gier trwa od siedmiu do dziesiÄciu lat, wiÄc Unreal Engine 6 pojawi siÄ prawdopodobnie dopiero po 2030 roku.
Ambitne cele Epic Games
WedÅug Sweeneya, Epic Games ma ambitne cele dla swojego flagowego oprogramowania. Sugeruje on, że zbliża siÄ przeÅom w rozwoju gier wieloosobowych.
âGracze coraz bardziej skÅaniajÄ siÄ ku grom, w które mogÄ graÄ z przyjacióÅmiâ â mówi Sweeney. âWydajÄ też wiÄcej na cyfrowe przedmioty w grach, które ufajÄ , że bÄdÄ mogli używaÄ przez dÅugi czas.â
PrzykÅadem sukcesu takiego modelu jest Fortnite, ale gry takie jak Grand Theft Auto Online również pokazujÄ , że odpowiednia formuÅa może przeksztaÅciÄ cyfrowe aktywa w źródÅo dochodu dla firm. Sweeney podkreÅla jednak, że ekosystem gier musi wyjÅÄ poza ograniczone platformy i przeksztaÅciÄ siÄ w prawdziwy metaverse.
âJeÅli tylko bawisz siÄ grÄ , dlaczego miaÅbyÅ wydawaÄ pieniÄ dze na przedmiot, którego już nigdy nie użyjesz?â â pyta Sweeney. âInteroperacyjna gospodarka zwiÄkszy zaufanie graczy, że ich wydatki na cyfrowe dobra bÄdÄ miaÅy dÅugotrwaÅÄ wartoÅÄ, niezależnie od platformy, z której korzystajÄ .â
InteroperacyjnoÅÄ
W ostatnich latach branża gier doÅwiadczyÅa masowych zwolnieÅ, dotykajÄ cych także gigantów jak Epic Games, które we wrzeÅniu 2023 roku zredukowaÅo zatrudnienie o 16%, zwalniajÄ c 830 pracowników. CzÄÅciowo jest to wynik boomu w czasie pandemii COVID-19, gdy branża gier odnotowaÅa bezprecedensowy wzrost, a teraz reorganizuje siÄ po tym okresie.
Dla Epic Games rozwiÄ zaniem przyszÅoÅci jest, wedÅug Sweeneya, komodytyzacja cyfrowych aktywów, znana z kryptowalut i technologii blockchain. Saxs Persson, wiceprezes Epic Games, wyjaÅnia, że firma dÄ Å¼y do stworzenia interoperacyjnego Åwiata, w którym gracze mogÄ przechodziÄ miÄdzy platformami, takimi jak Roblox, Minecraft i Fortnite.
Chociaż Roblox i Minecraft powstaÅy na różnych silnikach, interoperacyjnoÅÄ jest już brana pod uwagÄ w projektowaniu Unreal Engine 6. By to umożliwiÄ, prawdopodobnie konieczne bÄdzie zastosowanie technologii blockchain, aby zapewniÄ zaufanÄ weryfikacjÄ bez naruszania prywatnoÅci firm.