Znany producent portfeli sprzÄtowych poinformowaÅ o naruszeniu bezpieczeÅstwa, które dotyczy danych kontaktowych okoÅo 66,000 użytkowników. Naruszenie miaÅo miejsce 17 stycznia, kiedy to doszÅo do nieautoryzowanego dostÄpu do zewnÄtrznego portalu wsparcia klientów.
Osoby, które od grudnia 2021 roku kontaktowaÅy siÄ z dziaÅem wsparcia Trezora, mogÅy zostaÄ narażone na wyciek swoich danych. Firma podjÄÅa kroki majÄ ce na celu poinformowanie poszkodowanych użytkowników, wysyÅajÄ c im stosowne e-maile.
ð¨Security Alert ð¨
On January 17, 2024, the third-party support ticketing portal we use encountered unauthorized access.
Potentially impacted data are limited to user emails and names/nicknames that contacted our customer support team.
We want to assure you that this does not⦠pic.twitter.com/hnxBYBlvlO
— Trezor (@Trezor) January 20, 2024
Trezor zapewnia, że Årodki finansowe użytkowników sÄ bezpieczne i że incydent nie wpÅynÄ Å na zabezpieczenia sprzÄtowe urzÄ dzeÅ. Jednakże, w zwiÄ zku z możliwoÅciÄ wykorzystania wyciekÅych adresów e-mail do celów phishingowych, użytkownicy powinni byÄ szczególnie czujni.
ZgÅoszono przynajmniej 41 przypadków, gdzie użytkownicy otrzymali e-maile od oszustów, Å¼Ä dajÄ cych poufnych informacji, takich jak klucze odzyskiwania (SEED). Phishing to metoda cyberprzestÄpcza, polegajÄ ca na podszywaniu siÄ pod zaufane źródÅa w celu wyÅudzenia poufnych danych.
Trezor podkreÅla, że żadne frazy odzyskiwania nie zostaÅy ujawnione i przypomina, że klucze prywatne powinny pozostaÄ wyÅÄ cznie w posiadaniu użytkownika. „Nie Twoje Klucze, Nie Twoje Kryptowaluty” – przestrzega firma, podkreÅlajÄ c znaczenie zachowania poufnoÅci kluczy prywatnych.