Mercari stała się bramą do adopcji kryptowalut w Japonii po uruchomieniu na swojej platformie kilku produktów i usług związanych z kryptowalutami.

Mercari, jedna z największych japońskich platform e-commerce, umożliwi użytkownikom kupowanie produktów za pomocą Bitcoina począwszy od czerwca 2024.

Według raportu Nikkei, platforma e-commerce ułatwi transakcje Bitcoinami za pośrednictwem spółki zależnej Melcoin z siedzibą w Tokio, zajmującej się giełdą kryptowalut.

Ceny przedmiotów wystawionych w aplikacji będą wyświetlane w jenach japońskich, z możliwością płatności w Bitcoinach. Sprzedawcy i sprzedawcy nadal będą otrzymywać zapłacone Bitcoiny w lokalnej walucie fiducjarnej, ponieważ rynek będzie przeliczał BTC za pośrednictwem swojego partnera wymiany w czasie rzeczywistym.

Mercari to jeden z największych w Japonii rynków e-commerce między konsumentami, z 22 milionami użytkowników miesięcznie. Platforma została uruchomiona w 2013 roku i w ciągu pięciu lat stała się największą społecznościową platformą e-commerce w kraju, ze wskaźnikiem wykorzystania na poziomie 94%. Platforma odnotowała zysk w wysokości 2,8 miliarda jenów (19,4 miliona dolarów) w trzecim kwartale 2023 roku, a zaoferowanie opcji płatności w Bitcoinach może zachęcić do dalszego adopcji BTC w tym znającym się na technologii kraju.

Z biegiem lat Mercari wprowadziło kryptowalutę na swojej platformie. Niedawno firma uruchomiła usługę handlu kryptowalutą Mercari Bitcoin, która umożliwia użytkownikom kupowanie i sprzedawanie BTC za pomocą wpływów ze sprzedaży na platformie. Program lojalnościowy giganta handlu elektronicznego również koncentruje się na kryptowalutach, umożliwiając użytkownikom wymianę punktów na kryptowalutę.

Japonia jest uważana za kraj prokryptograficzny, w którym obowiązują lepsze przepisy dotyczące prowadzenia działalności i oferowania usług klientom. Pomogło to platformom handlu elektronicznego stać się bramami do adopcji kryptowalut w kraju. Oprócz Mercari, Rakuten – kolejna wybitna platforma e-commerce – również od dawna jest pro-krypto, umożliwiając użytkownikom konwersję punktów lojalnościowych na kryptowaluty i rozwijając natywną, niezamienną platformę tokenów.

Źródło: cointelegraph.com